1982 Škoda 120 L − Veřejná bezpečnost − ABREX 1:43

143ABSX-724XA

Nový produkt

Stodvacítky patřily ke standardním autům Veřejné bezpečnosti vedle vozů LADA a Volha. "Esenbáci" je neměli příliš v oblibě, protože v zimě topily méně než "žigulíky" (sovětský licenční Fiat).
 
Typ 742 byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. První vozy 105/120 vyráběné v letech 1976 až 1983 byly  označované jako "užovka". V roce 1984 je nahradila verze "eM", která měla širší rozchod kol a modernizovanou masku a nárazníky.
  
Historicky věrné provedení a barva.
 
Kovový model Abrex ve velikosti 1:43 
  
Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná vitrínka, kartonový přebal

Více informací

3 ks skladem

Kontaktujte nás

Dotaz

1982 Škoda 120 L − Veřejná bezpečnost − ABREX 1:43

1982 Škoda 120 L − Veřejná bezpečnost − ABREX 1:43

Stodvacítky patřily ke standardním autům Veřejné bezpečnosti vedle vozů LADA a Volha. "Esenbáci" je neměli příliš v oblibě, protože v zimě topily méně než "žigulíky" (sovětský licenční Fiat).
 
Typ 742 byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. První vozy 105/120 vyráběné v letech 1976 až 1983 byly  označované jako "užovka". V roce 1984 je nahradila verze "eM", která měla širší rozchod kol a modernizovanou masku a nárazníky.
  
Historicky věrné provedení a barva.
 
Kovový model Abrex ve velikosti 1:43 
  
Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná vitrínka, kartonový přebal

695,00 Kč s DPH

Více informací

1982 Škoda 120 L − Communist era police car in Czechoslovakia

Being affordably priced, the Škoda 120 L served reliably to the communist-era police.This yellow and white colors with 'VB' acronym were applied on Czechoslovakian police cars since 1975. 'VB' acronym means 'Veřejná bezpečnost" in Czech, i.e. 'Public Security' in English.

The Skoda 120 L represents Skoda type with the rear-engine and rear-wheel-drive layout. The mass production of rear-engined

Skoda's started in 1964 and definitely finished in 1990. Even though these cars were continuously upgraded and, in particular, on snow
and slippery roads, they have excellent driving characteristics, their overall layout became obsolete in the Eighties.

Production: 2 million cars of the Skoda 742 type (105/120/130/135/136) were produced between 1976 and 1990. 

Historically accurate and authentic colours and details

Model manufacturer: ABREX 1:43, diecast model

Model condition: A brand-new, unused, undamaged model in unopened box

Model packaging: Mounted on the black pedestal with the car‘s name, clear hard plastic cover and cardboard protective case

ABREX BRAND
The Czech company Abrex Ltd. produces highly detailed authentic models of vintage Czechoslovak and contemporary Czech cars. 
With the help of foreign suppliers, it has been developing and producing its own models since 2004.
     Thanks to an intimate relationship with domestic manufacturers and owners of Czechoslovak and Czech cars, Abrex developers 
are in the unique position of being able to produce truly faithful models of both famous and lesser known historical and contemporary 
brands, including Praga, Tatra, Jawa and of course Škoda.
     Each design element and shade of colour is selected by Abrex precisely according to how the original vehicle was manufactured. 
Abrex relies on high-quality metal – traditional Zamak zinc alloy – as the base material for its detailed models. The interiors, steering 
wheels, other small parts and accessories are made of plastic.

We are the authorized ABREX distributor and we guarantee the authenticity of the ABREX products we sell. 

Shipping
We ship worldwide. All parcels are sent via a tracked delivery service and tracking number will be provided at the time of dispatch.

We combine shipping. The best way for cheapest shipping of multiple items is to ask an invoice.

Any questions please ask.